Wednesday, April 14, 2010

Kalaulah Sayang Ada Bersama..

Begitulah fikiran nakalku menggerakkan aku me'YM' sahabatku...'kalaulah syg ada bersama...', saja nak promot video yg sgt menarik buat tontonan sahabat2..video ini bersiri dan diberi nama "لو كان بيننا الحبيب"(kalaulah syg(Saidina Muahammad SAW) ada bersama)...ada jg yg marah stlh diYM, huhu..akhirnya setelah dipromot, tersenyum lebar mereka..hehe =p



Qasidah "sudah lama aku mengadu":
طالما أشكوا غرام يا نور الوجود
Begitu lama aku mengadukan cintaku, wahai "Cahaya Kewujudan"

و أنادى يا تهامي يا معدن الجود
Dan begitu lama aku menyeru, wahai nabi yang lahir di Tihamah(Mekah), wahai "Lombong Kedermawan"

منيتي أقصى مرامي أحظى بالشهود
Impianku setinggi cita2, agar diberi tuah melihatmu

و أرى باب السلام يا زكى الجدود
Dan agar kulihat pintu Baabus-Salam di masjidmu, Nabi yg suci para leluhurnya

يا طراز الكون إني عاشق مستهام
Wahai "Sulaman Penghias Alam Semesta", sesungguhnya aku, benar2 dirundung cinta bersulam derita

مغرم و المدح فنى يا بدر التمام
Mabuk kepayang denganmu, sedangkan madah pujian menjadi seniku, wahai "Purnama Nan Sempurna"

إصرف الإعراض عني أضناني الغرام
Hindarkanlah berpaling dariku, cintaku ini telah melemah-longlaikan tubuhku

فيك قد أحسنت ظني يا سام العهود
Sungguh padamu lah aku menaruh sangkaan baik, wahai nabi yang tinggi dan luhur janji2nya

يا سراج الأنبياء يا عالى الجناب
Wahai "Lantera Para Nabi", Wahai nabi yg tinggi kedudukannya

يا إمام الأتقياء إن قلبي ذاب
Wahai pemimpin org yg bertaqwa, sungguh hatiku telah mencair(lantaran panasnya kobaran api cinta)

و عليك الله صلى ربي ذو الجلال
Semoga Allah melimpahkan rahmat ke atasmu, Dialah Tuhanku yang memiliki keAgungan

يكفي يا نور الأهلة إن هجري طال
Cukuplah, wahai "Cahaya Rembulan", sesungguhnya hijrahku(untuk bertemu dgnmu) sudah begitu lama

No comments: